Cara Merawat Ulser Mulut Dengan Cepat

Adakah anda pernah terkena ulser mulut? bagaimana rasanya?Huhu….hanya yang pernah rasa saja tahu bagaimana sengsaranya

Ulser Mulut

 

Ulser mulut biasa berlaku seminggu atau 2 minggu baru baik..ia berlaku umpama melecet di bahagian bibir atau gusi atau bawah lidah. Sememangnya akan rasa pedih dan ngilu. Apatah lagi jika terkena bila gosok gigi atau makan makanan pedas.

Banyak petua sebenarnya untuk rawat ulser mulut ni…tapi saya serik dengan semua asam keping, garam, marjerin bonjela dan macam lagi. Boleh baca kat sini pengalaman saya menggunakan pelbagai petua orang tua.

Hari ni saya nak berkongsi testimoni saya sendiri yang mengidap ulser mulut tegar

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Saya Wan Norasiah Wan Mohd Nor, ibu kepada 4 orang cahaya, 3 hero dan sorang heroin. Suka saya nak berkongsi #shakleeeffect setelah mengamalkan supplemen Shaklee.
.

Sebenarnya saya mempunyai masalah ulser mulut sejak dari sekolah, universiti hinggalah dah kahwin dan beranak pinak. Boleh dikatakan setiap bulan ulser dalam mulut. Ulser ini bukan yang biasa-biasa.
.

Biasanya ulser berlaku di bibir, gusi dan lidah, kadang-kadang ia berlaku serentak. Allah, orang yang pernah kena saja tahu bagaimana azabnya. Kebiasaannya ulser berlaku datang sekali pakej sakit-sakit dan lemah-lemah badan serta ia menyerang sakit kepala.
.

Ulser dalam mulut tetapi kesannya seluruh badan. Badan rasa letih, lesu dan lenguh-lenguh dan rasa macam nak demam.

Emosi juga terganggu, ye la bila ulser dekat lidah, kita tak boleh makan seperti biasa tapi perut lapar. Kadang-kadang berair mata nak habiskan nasi suku pinggan. Usah cakap lauk pauknya, dapat telan nasi kira syukur sangat-sangat itupun makan disulami air masak.
.

Nak bercakap memang tak selesa. Suami memang faham sangat-sangat bila penyakit itu datang. Tak boleh tanya banyak, isyarat je.

Sampai satu tahap terpaksa amik MC sebab memang tak boleh buka mulut. Ye la macam mana nak masuk kelas ngajar, nak buka mulut pun sakit.
.

Allah, rasa macam tiada penyelesaian sebab semua petua-petuan saya dah cuba. Pantang orang cakap ubat ulser, saya akan ikut sebab seksanya menanggung sakit ulser. Asam keping, Bonjela, Marjerin, Garam, Madu, Listerin dan macam-macam lagi.
.

Pernah letak garam, asam keping pada tempat ulser, Allah… sampai menangis, pedih tuhan saja yang tahu. Taubat tak nak buat dah.
.

Pergi jumpa doktor pun dibagi oral aid untuk tahan sakit saje tapi tidak merawat ulser tu. Kadang-kadang terfikir juga, lama-lama kena ulser takut kena barah. Doktor kata barah pun bermula dengan ulser. Allah semakin takut saya.
.

Sampai la satu masa saya ambil supplemen Shaklee set ulser mulut. Set itu mengandungi ESP, B Complex dan Vitamin C. Konsisten setiap hari tanpa jemu.
.

Tanpa disedari, hari-hari, minggu-minggu dan bulan-bulan yang dilalui tanpa gangguan ulser, hidup terus berubah. Tiada lagi muka monyok, bad mood dan murung. Setiap hari boleh tersenyum sampai ke telinga.
.

Terima kasih Shaklee. selamat tinggal derita. Syukur sangat-sangat.

Saya berkongsi kisah benar saya agar semua orang yang senasib dengan bebas dari ulser. Ia umpama mimpi ngeri. Jom amalkan supplemen Shaklee. Kalau ada dengar emak-emak kita atau sesiapa saja ada ulser, bantulah mereka. Mencegah lebih baik dari mengubati.

Image may contain: 7 people, people smiling

 

Jika sekarang anda sedang terseksa menanggung sakit, bertindak lah segera. Dapatkan 3 supplemen 3 beradik ini. Yang pasti anda tidak akan menyesal…

ESP

B COMPLEX

VITAMIN C

Usah berkira wang ringgit. Kesihatan lebih utama…dah sihat semua kerja beres. klik2 saje

order

Shaklee mahal?…

Hubungi saya

Whatsapp: 019 965 6193

FB : Wan Norasiah

Daftar Ahli Untuk Harga Menarik

COD : Kampar – Gopeng – Batu Gajah – SimpanPulai – Ipoh

21 thoughts on “Cara Merawat Ulser Mulut Dengan Cepat

  1. Anak saya aisha pernah kena ulser ni sampai 4-5 ulser. Mulut berkudis. Tak nak makan sebab sakit. Doctor suruh bagi makan aiskrim biar sejuk. Kalau masa tu dah tau pasal Shaklee mesti dah beli dgn puan 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge